aku mahu berubah



Ya Allah.. Syukur di atas Nikmat pancaindera-Mu

Dengan penglihatanAku dapat melihat segala kekuasaan-MU,

Mengagumi segala kebesaran-Mu

Namun..

Dengannya jualah aku melakukan kemungkaran pada-MU,Menjerumuskan diriku ke lembah dosa,Melihat pada yang tak sepatutnya,

Membuatkan diri ini alpa saat hidayah-Mu tiba.

Seketika kutersedar...

Mungkin belum terlambat,

Untukku pahatkan dalam diri,

Bahawa.. Aku mahu berubah!!!

Ya Allah,

Jika dulu aku angkuh di bumi-MU,

Alhamdulillah..Hidayah-MU mematahkan keangkuhanku,Membangunkan sifat malu,Yang selama ini tersorok dalam diri,Kutundukkan pandanganku,Yang selama ini meliar!Kutimbulkan kekeliruan pada teman-teman,Kutempis segala teguran sinis,

Kutekadkan dalam kalbuku,

Bahawa... Aku mahu berubah!! !Ya Allah,Jika dulu aku lalai dalam menunaikan hak-MU,Terleka dengan duniawi,

Terkadang kuabaikan ukhrawi,

Subhanallah,Sesungguhnya kekuasaan-MU yang paling Agung,Kau sedarkanku di saat aku hanyut,Masih tak terlambat,Untuk suatu perubahan,

Kuakur pada kekuasaan-MU,

Lantas,Kulaungkan dalam hatiku,

Aku mahu berubah!!!

Ya Allah,Kupohon hidayah-MU,Duhai ayahanda dan bonda,sahabat-sahabat,

serta teman-teman,

Bantulah daku,Bimbinglah daku,

Dalam mencari,

Cinta yang paling Agung,

Cinta yang Esa,

Sesungguhnya,


AKU MAHU BERUBAH!!!


iloveyou sweety =)

No comments: